شهردار مشهد مقدس: پیام حضور مردم در مراسم تشییع شهدا، پیام همدلی و همراهی و انسجام مردم است  مراسم تشییع پیکر ۱۵ شهید حملات رژیم صهیونیستی فردا (جمعه ۶ تیر ۱۴۰۴) در مشهد برگزار می‌شود + اسامی شهدا طالبان: روزانه بیش از ۱۰ هزار مهاجر از مرز اسلام‌قلعه وارد افغانستان می‌شوند دیدار رئیس شورای عالی استان‌ها با خانواده شهیدان نظری در مشهد + عکس خدمت‌رسانی بیش از ۲۰۰ پاکبان حین برگزاری مراسم تشییع پیکر شهیدان جنایات رژیم صهیونیستی، در مشهد ویژه‌برنامه‌های شهرداری مشهد در دهه اول محرم ۱۴۰۴ خدمات‌رسانی رایگان خطوط مترو و اتوبوس در مسیر‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع)، فردا (۶ تیر ۱۴۰۴) استفاده از ظرفیت تلویزیون‌های شهری برای اطلاع‌رسانی مراسم تشییع پیکر شهدای جنایات رژیم صهیونیستی در مشهد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی: فعالیت‌های استان، در زمان بحران هیچ‌گاه متوقف نشد وزیر امور خارجه آلمان: اکنون می‌توانیم به مسیر دیپلماسی بازگردیم دعوت رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از مردم برای حضور در مراسم تشییع پیکر شهیدان جنایات رژیم صهیونیستی قیمت افغانی به تومان و دلار، امروز (پنجشنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۴) بسیج تمام امکانات شهرداری مشهد برای مراسم تشییع پیکر مطهر شهیدان جنایات رژیم صهیونیستی + فیلم کیفیت هوای مشهد امروز «بسیار ناسالم» است | منطقه هرات، منشأ گردوغبار امروز (۵ تیر ۱۴۰۴) فرماندار مشهد مقدس: مشکلی در تأمین کالا‌های اساسی برای ایام محرم در مشهد وجود ندارد بازرسی‌های فعلی کافی نیست | پایان رهاشدگی بازار کالا‌های اساسی فاز یک پارک جهان‌شهر مشهد با پیشرفت ۶۵ درصدی تا شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد طرح‌های فرهنگی مشهد برای جوانان | از کلاس‌های مهارت زندگی تا گسترش مسجدمحوری تشییع باشکوه پیکر شهدای حملات صهیونیستی در مشهد | جمعه؛ وداع با سرلشکر کاظمی و یارانش (۶ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

برنامه ریزی بر مبنای بازدید از عملکرد واحد‌ها

  • کد خبر: ۱۱۶۹۵۶
  • ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
برنامه ریزی بر مبنای بازدید از عملکرد واحد‌ها
مهدی یاراحمدی خراسانی - مدرس دانشگاه

مدیریت شهری به خصوص در کلان شهر‌ها با پهنه وسیع جغرافیایی و پیچیدگی و تنوع گسترده وظایف برای اداره شهر روبه روست. حوزه‌های مختلف خدمات رسانی به مردم شامل شهرداری‌های مناطق، نواحی و محلات مربوط به آن و همچنین سازمان ها، شرکت‌ها و سایر نهاد‌های وابسته به شهرداری ها، همه در سراسر شهر پراکنده شده اند.

هرچند سیستم‌های هوشمند و فناوری‌های روز تا حد زیادی این امکان را دراختیار مدیران قرار می‌دهد تا با اطلاعات بیشتری درباره موضوعات مربوط به حوزه مدیریت خود تصمیم گیری کنند (یا برای آن‌ها برنامه ریزی کنند)، اما یک واقعیت وجود دارد که همه چیز تنها از طریق سیستم ها، گزارش‌ها و در چارچوب اتاق کار دربسته قابل تشخیص و انجام نیست.

برنامه ریزی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین وظایف مدیر است که زیربنای آن محسوب می‌شود و بر همه وظایف مدیریتی تقدم دارد، از این رو ضرورت دارد فرآیند آن به صورت علمی، دقیق و با قابلیت اجرا صورت پذیرد. مدیران ستادی معمولا راهبرد‌ها و سیاست‌های کلی اجرایی را برای مجموعه سامانه شهری، طراحی و ابلاغ می‌کنند و از این طریق بر مبنای مصوبات و اسناد بالادستی در مسیر چشم انداز کلان سازمان به اداره سیستم می‌پردازند، پس لازم است این امر براساس اطلاعات دقیق و به روز محقق شود.

در همین راستا ضرورت دارد کارشناسان، برنامه ریزان و مدیران ستادی برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر و همچنین مشاهده‌های میدانی و آشنایی با نیاز‌های هر مجموعه و اقتضائات و شرایط محیطی آن،  به این امر اقدام کنند.

روان شناسی کار و کارکنان، دریافت تجربیات سرمایه‌های انسانی هر مجموعه، مشاهده‌های میدانی و ملاحظه محدودیت ها، فرصت‌ها و امکانات محیطی و همچنین آشنایی با اقتضائات خاص دوایر سازمانی، از مهم‌ترین الزامات برنامه ریزی است که تنها بر مبنای بازدید مستقیم و بدون واسطه از عملکرد واحد‌ها محقق می‌شود.

باید ضمن حضور میدانی و مصاحبه و هم اندیشی با کارشناسان تخصصی حوزه‌های مختلف در تمام دوایر سازمانی وابسته به شهرداری، برنامه ریزی و به دنبال آن اقدامات اجرایی و عملیاتی انجام شود. واحد‌های ستادی باید به معنای واقعی از حال وروز واحد‌های صنفی باخبر باشند و برنامه ریزی خود را بر همین مبنا انجام دهند.

شهرداری‌ها مجموعه‌های مردمی هستند که نتیجه عملکرد آن‌ها خیلی زود دربرابر دیدگان شهروندان قرار می‌گیرد و به صورت مستقیم بر کیفیت زندگی آن‌ها اثرگذار است، پس باید این حساسیت محل توجه دست اندرکاران امور قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->